Kerela Bank Notification 2024

 Kerala Bank notification 2024, 479 रिक्तिया, Eligibility

केरल राज्य सहकारी बैंक लिमिटेड ने क्लर्क और ऑफिस अटेंडेंट की रिक्तियों के लिए ऑफिसियल वेबसाइट में नोटिफिकेशन को जारी किया है और आवेदन जमा करने की अंतिम तिथि 15 मई 2024 है  क्लर्क और ऑफिस अटेंडेंट के लिए 479 पदों की संख्या निर्धारित की गयी है केरल लोक सेवा आयोग की वेबसाइट पर क्लर्क और ऑफिस अटेंडेंट के पदों पर भर्ती के लिए अधिसूचना जारी की गई है। उमीदवार से निवेदन है की डिटेल्ड जानकारी के लिए वह ऑफिसियल नोटिफिकेशन को अच्छी तरह से पढ़ सकते है जिसका लिंक हमने नीचे उपलबध करवा दिया है 

OrganizationKerala State Co-operative Bank Limited
Conducting BodyKerala Public Service Commission (KPSC)
Post NameClerk & Office Attendant
Vacancies479
Registration Dates9 April 2024 to 15 May 2024
Initial PayRs.20,280/- & Rs.16,500/-
NotificationCheck Here
ApplyCheck Here
Official Websitekeralapsc.gov.in

कुल रिक्तिया :

दोस्तों केरल बैंक में 479 रिक्तियों के लिए क्लर्क और ऑफिस अटेंडेंट दोनों में  पदों की संख्या को अलग-अलग रखा है जैसे क्लर्क के लिए 230 और ऑफिस अटेंडेंट के लिए 249 रिक्तियां निर्धरित की गई है

पात्रता मानदंड 2024:

केरल बैंक में दोनों पदों के लिए शैक्षिक योग्यता के आधार पर डिटेल में वर्णन किया है परीक्षार्थी ऑफिसियल नोटिफिकेशन से योग्यता के बारे में जान सकते है  

क्लर्क पद के लिए

Master's degree in the arts

Or

Commerce degree from university

Or

Junior diploma in corporation

Or

BSc cooperation and banking degree from Kerala agriculture University etc.

ऑफिस अटेंडेंट के लिए:

Minimum pass in standard VII is required

इस पद के लिए आयु सीमा :

जैसा कि आप जानते हैं कि अगला बैंक ने इन क्षेत्रों के लिए सीमा को निर्धरित कर दिया है

PostGeneral CategorySociety Category
Min - MaxMin - Max
Clerk18 years - 40 years18 years - 50 years
Office Attendant18 years - 40 years18 years - 50 years

 पदों के लिए वेतन :

ऑफिस अटेंडेंट पद के लिए मूल वेतन 16500 है

क्लर्क पद के लिए मूल वेतन 20280 है 

apply

StepsDescription
Go to the official website Kerala Public Service CommissionVisit the official website of Kerala Public Service Commission.
Navigate to the recruitment sectionFind and navigate to the section on the website that pertains to recruitment or job opportunities.
Find the relevant notification for the desired positionLook for the specific notification related to the Clerk & Office Attendant positions in the Kerala State Co-operative Bank Limited.
Read the eligibility criteria and instructions carefullyCarefully read through the eligibility criteria and instructions provided in the notification to ensure you meet all requirements.
Make sure all of the information you provide on the online application is correctFill out the online application form accurately, providing correct information as per the guidelines.
Upload the necessary documents as per the instructionsUpload the required documents, such as educational certificates, identification proof, etc., as instructed in the application form.
Pay the application fee, if applicableIf there is an application fee, proceed to pay it through the designated payment method mentioned in the application portal.
Double-check the information provided and submit the formBefore submitting, review all the information provided in the application form to ensure accuracy. Once verified, submit the form accordingly.

Post a Comment

0 Comments